• شنبه 8 اردیبهشت 1403
طرح فيبر نوري شهر بروجن به‌ زودي اجرايي مي‌شود

شهردار بروجن با گراميداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي گفت: طرح اجراي شبکه فيبر نوري در اين شهر به مناسبت ولادت حضرت علي (ع) و روز پدر به‌زودي عملياتي مي‌شود.

کد خبر: 120774 تاریخ انتشار: 1401/11/15
نمایش: 649
اخبار
به گزارش روابط‌ عمومي شهرداري بروجن:
حمزه‌علي ولييان با اعلام اين خبر تأکيد کرد: اجرا و ارتقاي شبکه فيبر نوري يکي از زيرساخت‌هاي مهم توسعه خدمات الکترونيک و رسيدن به اهداف شهر هوشمند است.
وي افزود: استفاده و بهره‌مندي از کابل‌هاي شبکه فيبر نوري نشان‌دهنده مزيت‌هاي فراوان اين شبکه در حوزه‌هاي مختلف به‌شمار مي‌رود.
ولييان تصريح کرد: بيشتر شبکه‌هاي رايانه‌اي و مخابرات از راه دور در مقياس وسيعي از فيبر نوري استفاده مي‌کنند و در همين راستا شهرداري بروجن به‌منظور دستيابي به اهداف مورد نظر اقدام به عقد قرارداد با شرکت انتقال داده‌هاي صيانت کرده است.
وي يادآور شد: ارتقاي کيفيت اينترنت ثابت به‌عنوان يکي از خواسته‌هاي مردم در سال‌هاي اخير جزو مهم‌ترين مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي استفاده از شبکه فيبرنوري به‌شمار مي‌رود.
شهردار بروجن اظهار داشت: اجراي شبکه فيبرنوري خانه‌ها، دسترسي کاربران به سرعت يک گيگابايت بر ثانيه را فراهم مي‌کند و باعث رونق کسب و کارهاي اينترنتي و ارتقاي خدمات بر بستر اينترنت مي‌شود.
وي گفت: استفاده از اين فناوري در شبکه‌هاي تلفن شهري و بين‌شهري، تلفن‌هاي ديجيتال و سيستم‌هاي رايانه‌اي و شبکه اينترنت از ديگر مزيت‌هاي اجراي شبکه فيبر نوري است.
ولييان تأکيد کرد: هوشمندسازي شهرها و ايجاد شهرالکترونيک به توسعه زيرساخت فيبرنوري نياز دارد که بايد تمامي شهر به اين ابزار فناوري نوين مجهز شود.
وي افزود: طرح فيبر نوري به طول ۴۰ کيلومتر در سطح شهر به مدت ۹ ماه با سرمايه‌گذاري ۲۰۰ ميليارد ريالي از سوي  بخش خصوصي  اجرا خواهد شد.
 
 

افزودن دیدگاه