• شنبه 8 اردیبهشت 1403
51 طرح عمراني شهرستان بروجن با حضور استاندار افتتاح شد

همزمان با هشتمين روز از دهه فجر در استان چهارمحال و بختياري ۵۱ پروژه در شهرستان بروجن افتتاح و به بهره‌برداري رسيد و ۱۳ پروژه نيز کلنگ‌زني شد.

کد خبر: 120779 تاریخ انتشار: 1401/11/19
نمایش: 591
اخبار
به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن، همزمان با هشتمين روز از دهه فجر در 51 پروژه در شهرستان بروجن افتتاح و به بهره‌برداري رسيد و 13 پروژه نيز کلنگ‌زني شد.
 فتاح کرمي فرماندار شهرستان بروجن در آيين افتتاح و بهره‌برداري و کلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني شهرستان بروجن، اظهار داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در حوزه بهداشت و درمان، شهرستان بروجن 5 واحد بهداشتي و 18 پرستار و ماما هندي و بنگلادشي داشت، اما پس از پيروزي انقلاب 54 واحد بهداشتي درماني در بروجن با بيش از 400 پزشک که صدر‌در‌صد بومي هستند، مشغول خدمات‌رساني به مردم هستند.
وي بيان داشت: در شهرستان بروجن قبل از انقلاب هيچ واحد صنعتي وجود نداشت اما امروز داراي 5 شهرک صنعتي است که نقش به سزاي در توسعه شهرستان بروجن دارند، قبل از انقلاب 44 درصد بي‌سوادي در شهرستان بروجن بود، اما امروز 1.5 درصد بي‌سوادي وجود دارد و با سوادي به 98.5 درصد رسيده ‌که اينها به برکت پيروزي انقلاب اسلامي است.
فرماندار بروجن گفت: به برکت شروع 45 سالگي انقلاب اسلامي، 13 پروژه در شهرستان بروجن کلنگ زني و 51 پروژه قابل بهره‌برداري و افتتاح است که تمامي اين پروژه‌ها با اعتباري بالغ بر هزار و 427 ميليارد تومان و اشتغال 230 نفر در حوزه‌هاي مختلف است. امروز کلنگ‌زني شروع اجراي تاسيسات و تصفيه خانه فاضلاب در شهر سفيد دشت اتفاق افتاد که با اين اقدام شهرستان بروجن تا سال 1404 به طور صد در صدي زيرپوشش شبکه‌هاي فاضلاب قرار مي‌گيرد.
کرمي خاطرنشان کرد: در حالي که کل استان چهارمحال و بختياري بهره‌مندي 65 درصدي از شبکه‌هاي فاضلاب دارد، پوشش صد در صدي شبکه‌هاي فاضلاب در شهرستان بروجن اتفاق خوبي است. فروش انشعاب در شهر فرادنبه همزمان با دهه فجر شروع مي‌شود و در بخش گندمان با گازرساني به دو روستا مي‌توان جشن صد در صد گاز رساني را در شهرستان بروجن گرفت.
  غلامعلي حيدري، استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين، اظهار داشت: هر گاه دشمن توطئه کرد، شهيد عزيز با خون خود سحر دشمن و توطئه او را باطل کرد.
وي با بيان اينکه  اطلاع رساني به موقع و به جا متناسب با سليقه مخاطبين خيلي موثر است، مطرح کرد: دشمن به دنبال تيره و تار نشان دادن آينده است و نبايد به او اجازه چنين کاري را داد، امروز مسئولان و رسانه‌ها مسئوليت خطيري دارند تا توطئه‌هاي دشمن را خنثي کنند، کارهاي ارزشمند و تاثيرگذار را بايد مطرح کرد.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در حوزه گاز، روسيه که منبع گاز است 75 درصد مردم آن از گاز بهره‌مند هستند اما در ايران 95 درصد است. در حوزه کشاورزي، آب، سد، فاضلاب و ... اتفاقات خوبي پس از انقلاب رقم خورده است و بايد اين‌ها را بيان داشت تا موجب اميدآفريني شد.
وي با بيان اينکه شهرستان بروجن ظرفيت‌هاي عظيمي دارد، افزود: وجود شهداي عزيز در اين شهرستان و ظرفيت‌هاي مادي و گردشگري، بومگردي، کشاورزي و ... بسيار حائز اهميت است که بايد به اين‌ها توجه ويژه شود.
حيدري خاطرنشان کرد: يکي از موضوعات مهم استان تنش آبي است و 7 جلسه با حضور چهار وزير اتفاق افتاد. همه بايد دست به دست هم دهيم تا سود آن را مردم ببينند.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بودجه يکسال استان چهارمحال و بختياري هزار و 100 ميليارد تومان بود، در حالي که فقط بودجه اختصاص داده شده به شهرستان بروجن در سفر رييس جمهور هزار و 200 ميليارد تومان است.
 
 
 

افزودن دیدگاه