• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
عمليات ساخت طرح خيري کلينيک فوق تخصصي آموزشي بروجن آغاز شد

عمليات احداث طرح خيري کلينيک فوق تخصصي آموزشي بروجن روز شنبه ۱۳ خردادماه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي آغاز شد.

کد خبر: 180866 تاریخ انتشار: 1402/03/13
نمایش: 665
اخبار
به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن:وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي روز شنبه در آيين کلنگ‌زني طرح خيري کلينيک فوق تخصصي آموزشي بروجن با اشاره به اينکه خيران شهرستان بروجن در حوزه سلامت حضور چشمگير و پررنگ دارند، افزود: خيران سلامت بروجن افراد ممتاز در کشور هستند و بيشترين مراکز درماني و حوزه سلامت اين شهرستان توسط خيران درست شده است.
بهرام عين‌اللهي افزود: هم‌اکنون نيز زمين اين کلينيک توسط خيران اهدا شده است و تجهيز اين مرکز از سوي دانشگاه علوم پزشکي انجام خواهد شد.
وي از اختصاص دستگاه ام.آر.آي پيشرفته از ۲ ماه گذشته به بيمارستان بروجن خبر داد وگفت: در دولت سيزدهم در تلاش هستيم که به جاي برنامه، عملکرد و کارنامه ارائه دهيم و کمتر حرف بزنيم و بيشتر عمل کنيم.
عين‌اللهي افزود: در دولت سيزدهم بيشتر برنامه‌ها و طرح‌هاي حوزه بهداشت براي محروميت‌زدايي و برقراري عدالت به سمت مناطق محروم است.
عين‌اللهي در ادامه با اشاره به ايام ارتحال امام خميني(ره) گفت: شهرستان بروجن از شهرستان‌هاي است که سابقه فرهنگي و آموزشي ديرينه دارد و از ۳۲ سال گذشته دانشکده پرستاري بروجن فعال بوده و تنها در رشته پرستاري پذيرش داشت، اما در دولت سيزدهم با پيگيري نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي با ارتقاء اين دانشکده در شوراي گسترش دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور و وزارت بهداشت موافقت شد که اين دانشکده به علوم پزشکي بروجن ارتقا يافت.
به گفته وي، با ارتقا دانشکده پرستاري بروجن به دانشکده علوم پزشکي ارائه آموزش در ساير رشته‌ها نيز امکان پذير است.
عين‌اللهي با بيان اينکه هم‌اکنون اين دانشکده در محل بيمارستان قديمي اين شهرستان فعاليت دارد، گفت: احداث ساختمان جديد براي اين دانشکده در اولويت برنامه کاري اين وزارت خانه قرار خواهد گرفت تا يک دانشکده خوب در شهرستان بروجن احداث شود.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين با اشاره به اينکه اين دانشکده پس از ۲۳ سال فعاليت و با وجود نيروي هيات علمي مکان مناسب ندارد و هم اکنون در مکان بيمارستان فعاليت دارد، افزود: براي احداث دانشکده جديد و تامين تجهيزات مهمترين مشکل ماده ۲۳ و دريافت مجوز از وزارتخانه است که با کمک وزارتخانه و همت خيران ساختمان جديد دانشکده علوم پزشکي بروجن کلنگ زني شود.
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري افزود: با توجه به اينکه اين شهرستان در محور ترانزيتي شمال به جنوب کشور قرار دارد و جمعيت اين شهرستان بالاي ۱۴۰ هزار نفر است تامين نيروي متخصص براي بيمارستان ضروري است.
به گفته وي، هم اکنون در اين بيمارستان خدمات تخصصي در پنج تخصص ارائه مي‌شود که در سه تخصص نيروي متخصص وجود ندارد و در ۲ حوزه ديگر نيز يک نيروي متخصص فعال است که تامين پزشک متخصص براي اين بيمارستان ضروري است.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: اين طرح درماني در زميني به مساحت 2 هزار مترمربع، با زير بنا 3 هزار مترمربع در سه طبقه توسط خانواده "زنده‌ياد حاج احمد محمدي‌فر" احداث خواهد شد
فتاح کرمي اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده في‌مابين خيّر و دانشگاه علوم پزشکي، احداث ساختمان به‌طور کامل برعهده خيّر و تجهيز بر عهده دانشگاه علوم پزشکي خواهد بود
کرمي افزود: با بهره‌برداري از اين طرح درماني، مشکل دسترسي ساکنان جنوب شهر بروجن به خدمات بهداشتي و درماني برطرف خواهد شد.
گفتني است همچنين بازديد از بيمارستان وليعصر (عج) بروجن همراه با عيادت از بيماران با اهداي گل، بررسي مطالبات و روند ارائه خدمات، تجهيزات و امکانات بيمارستان و خداقوت به کادر درمان انجام شد
 
 

افزودن دیدگاه