• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
هفته ازدواج

کارگاه غني سازي روابط زوجين و فرزند پروري خردمندانه در پارک بانوان برگزار شد.

کد خبر: 269 تاریخ انتشار: 1398/05/15
نمایش: 5297
اخبار
ازدواج يکي از پيچيده ترين روابط انساني است که بنياد خانواده بر آن استوار است .
به گزارش روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي بروجن: به مناسبت گراميداشت هفته ازدواج کارگاه غني سازي روابط زوجين و فرزند پروري خردمندانه با حضور سرکار خانم آيدا بهزادي مشاور و خانواده درمانگر در محل پارک بانوان برگزار شد که با استقبال چشمگير بانوان روبه رو شد.
سرپرست شهرداري بروجن در حاشيه اين کارگاه ازدواج را يکي از پيچيده ترين روابط انساني دانست که بنياد خانواده بر آن استوار است و اظهار کرد: چگونگي آغاز و شکل گيري روابط بين زوجين مي تواند زندگي آنان و فرزندانشان را تحت تاثير مثبت يا منفي خود قرار دهد
وي با بيان اينکه زندگي زناشويي موفق علاوه بر امکانات و تسهيلات به مهارت ها و توانمندي هاي خاصي نيز نياز دارد، لذا برگزاري  اين کارگاهها و آموزش مهارت هاي مورد نياز مي تواند به بهبود روابطشان بينجامد.
 آيدا بهزادي به عنوان مشاور اين کارگاه گفت: رابطه موجودي زنده است يا رشد مي کند و يا مي ميرد يه رابطه صميمي نياز به مراقبت و نگهداري دارد. مهمترين اصل ارتباط بين انسان چه زن و شوهر باشند چه مادر و فرزند مراقبت و نگهداري موثر از آن رابطه است که در نهايت منجر به شکل گيري شخصيت سالم در کودکان مي شود.
بهزادي : زوجين را يک موجود زنده عنوان کرد و افزود اين موجود زنده نياز به مراقبت و رسيدگي دارد (نهال رابطه) و به نقش منحصر به فرد يک زن در افزايش کيفيت رابطه با توجه به  بعد وجودي زنان و شفاف سازي اين موضوع پرداخت.
وي همچنين در بحث فرزند پروري خردمندانه با تاکيد بر اهميت دانستن تفاوت تربيت و آموزش کودکان با استفاده از حکايات و تمثيل ها  و همچنين آموزش شيوه صحيح مهارت توجه به شکل گيري شخصيت سالم در کودکان پرداخت .
در ادامه کارگاه فوايد و کارکردهاي خنديدن در کودکان و بزرگسالان عنوان شد  و با آموزش و اجراي تکنيک يوگاي خنده به صورت دسته جمعي با فضايي بسيار شاد و آرام بخش کارگاه آموزشي به پيان رسيد.
 
 

افزودن دیدگاه