• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
به درخواست کميته مردمي ۲۰ بهمن و پيشنهاد شهرداري بروجن و مصوبه شوراي اسلامي شهر

نامگذاري تقاطع غير همسطح دسترسي به بيمارستان بروجن به نام ۲۰ بهمن به درخواست کميته مردمي بزرگداشت ۲۰ بهمن ۵۷ بروجن و پيشنهاد شهرداري بروجن و تصويب شوراي اسلامي شهر اتفاق افتاد

کد خبر: 120700 تاریخ انتشار: 1401/06/12
نمایش: 400
اخبار
رئيس شوراي اسلامي شهر بروجن:۲۰ بهمن در سال ۱۳۵۷ روز بيعت مردم شهرستان بروجن با امام خميني در مدرسه علوي تهران است و اعلام انزجار از نخست وزيري شاپور بختيار
به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن :ناصر جانشکر ،رئيس شوراي اسلامي بروجن ،درآئين گشايش پل 20 بهمن اظهار داشت :  نامگذاري تقاطع غير همسطح دسترسي به بيمارستان بروجن به نام ۲۰ بهمن به درخواست کميته
مردمي بزرگداشت ۲۰ بهمن ۵۷ بروجن و پيشنهاد شهرداري بروجن و تصويب شوراي اسلامي شهر اتفاق افتاد
 جانشکر بيان داشت ۲۰ بهمن در سال ۱۳۵۷ روز بيعت مردم شهرستان بروجن با امام خميني در مدرسه علوي تهران است و اعلام انزجار از نخست وزيري شاپور بختيار.
 شاپور بختيار پس از اينکه به نخست وزيري منصوب شد با اظهاراتي مطرح نمود که پشتوانه مردمي دارد و از جمله آنها ايل بختياري است.
  وي افزود، انقلابيون شهرستان بروجن با مشورتي که با مرحوم آيت الله شاهرخي انجام دادند براي خنثي سازي اين دروغ که  به مردم چهارمحال و بختياري نسبت داده شد ،تصميم گرفتند با راه اندازي کارواني از مردم براي اعلام وفاداري به امام و اعلام بيزاري و نفرت از پذيرش نخست وزيري توسط بختيار به تهران عزيمت کنند.
رئيس شوراي اسلامي بروجن خاطر نشان کرد :اين اقدام در شرايط بسيار دشوار و حکومت کاملاً نظامي و پليسي رژيم شاهنشاهي و درحالي که احتمال هر نوع حادثه اي وجود داشت در يک حرکت به موقع و انقلابي صورت گرفت. تعدادي از مردم  در قالب يک کاروان از بروجن و بعضي از روستاهاي اطراف مثل نقنه، گندمان ،بلداجي و فرادنبه به تهران عزيمت  و صبح روز۲۰ بهمن ۵۷ با امام ديدار کردند و سپس براي اعلام پشتيباني از نخست وزيري مرحوم مهندس بازرگان به دانشگاه تهران عزيمت کردند و مورد استقبال شديد مردم تهران قرار گرفتند و برايشان جالب وغير منتظره بود که عده‌اي از مردم چهارمحال براي اعلام بيزاري از بختيار در اين شرايط دشوار و امنيتي و پرخطر در تهران حضور يافتند.
وي تاکيد کرد :مردم تهران بروجني ها را مورد تشويق و تکريم قرار دادند که در روز نامه کيهان همان سال گزارش آن منعکس گرديد. بنابراين اين پل براي پاس داشت حماسه مردم مبارز و انقلابي شهرستان بروجن به نام ۲۰بهمن نامگذاري شد.
 
 
 

افزودن دیدگاه