• شنبه 29 اردیبهشت 1403
با معرفي برترين‌ها؛ دوازدهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس‌نشين کشور به کار خود پايان داد + تصاوير

دوازدهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس‌نشين کشور در بروجن با معرفي برترين‌ها در بخش‌هاي گروه‌نوازي و تک‌نوازي به کار خود پايان داد.

کد خبر: 190932 تاریخ انتشار: 1402/04/22
نمایش: 179
اخبار
  به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن:محمد‌مهدي اسماعيلي وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي در اختتاميه جشنواره موسيقي محلي زاگرس نشينان در شهرستان بروجن اظهار داشت: اين جشنواره يک جشنواره کم نظير است و اين‌ که در يک منطقه حغرافيايي وسيع ايران زمين همه در کنار يکديگر چنين جشنواره با عظمتي را آفريدند، قابل تقدير است.
وي افزود: اين جشنواره نشانگر قدرت اعجاب آور هنر در ايجاد همبستگي ملي و انسجام ملي است اين قدرت هنر است که افراد را با قوميت و گويش‌هاي مختلف کنار بکديگر مي‌نشاند و چنين صحنه‌هاي با عظمتي را خلق مي‌کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جشنواره موسيقي اقوام زاگرس نشين را يک ابتکار خواند و گفت: جاي تعظيم و تکريم دارد، بايد به هنر‌هاي اصيل ايراني در شاخه‌هاي مختلف احترام بگذاريم، يکي از برنامه‌هاي اصلي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گسترش موسيقي‌هاي مقامي و‌ محلي است.
وي افزود: امروزه با انسجام ملي بالا اقوام و مليت‌ها با گويش‌ها، زبان‌ها و مذاهب و اديان زير چتر واحدي به نام ايران گرد هم آمدند و ايران عزيز در حال درخشش است مردم امروز در کنار هم با احترام به سنت‌ها و تکريم يکديگر با قوت کنار يکديگر زندگي مي‌کنند.
اسماعيلي در پايان خاطرنشان کرد: اين هنر بروجني‌ها است که اين همه هنر را يکجا جمع کردند. اميد است اين جشنواره ساليان سال بدرخشد و در افق‌هاي بلند قرار بگيرد.

دوازدهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس‌نشين کشور در بروجن با معرفي برترين‌ها در بخش‌هاي گروه‌نوازي و تک‌نوازي به کار خود پايان داد. در اختتاميه اين رويداد بزرگ موسيقيايي و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از 140 هنرمند گروه و تک‌نواز تجليل و با رأي هيئت داوران، برترين‌هاي دوازدهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس‌نشين کشور در بروجن به شرح زير معرفي شدند:
🎼 تکنوازي:
ميلاد صادقي، مقام‌خواني، چ‌وب
اسماعيل محمودي، نوازنده کمانچه، فارس
عليرضا سازنده‌بيان، نوازنده کَرنا، چ‌وب
سيدکاظم موسوي، نوازنده ني، چ‌وب (مقام دوم)
حشمت‌الله رمضاني، نوازنده بالابان، چ‌وب (تقدير)
تهمورث ميربيگي، نوازنده تنبور، کرمانشاه
بهروز اسکندري، نوازنده تار، زنجان (مقام دوم)
🎼 گروه‌نوازي:
گروه بهارباد، لرستان (مشترک اول)
گروه ارغنون، کردستان (مشترک اول)
گروه دهکردي، چ‌وب (مشترک دوم)
گروه‌ چکاد، فارس (مشترک دوم)
گروه دنيز، چ‌وب (مشترک سوم)
گروه‌کوش، کردستان (مشترک سوم)
گروه ابن‌سکيت، خوزستان (تقدير)


:

افزودن دیدگاه