• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
استاندار:مجتمع‌هاي دامپروري در ۳۴ شهر چهارمحال و بختياري تا پايان سال عملياتي مي‌شود

استاندار چهارمحال و بختياري گفت:راه اندازي مجتمع هاي دامپروري در 34 شهر چهارمحال و بختياري باقي مانده است که تا پايان سال با جديت پيگيري و عملياتي مي شود.

کد خبر: 190960 تاریخ انتشار: 1402/05/21
نمایش: 86
اخبار
به گزارش روابط عمومي و امور فرهنگي شهرداري بروجن : غلامعلي حيدري روز شنبه در نخستين همايش تجليل از کارشناسان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: هم‌اکنون مجتمع‌هاي دامپروري در ۹ شهر از مجموع ۴۳ شهر استان فعال شده است.
وي تصريح کرد: شهرداري‌هاي شهرهاي بدون مجتمع دامپروري بايد نسبت به برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي مجتمع‌هاي دامپروري و خروج تمامي دامداري‌ها از شهرها اقدام کنند.
حيدري با اشاره به لزوم راه‌اندازي صنايع تبديلي و تکميلي و بازارچه‌هاي فروش محصولات محلي در شهرهاي چهارمحال و بختياري يادآور شد: شهرداري‌ها در اجراي طرح‌هاي عمراني به توسعه آمايشي توجه جدي داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ براي اجراي شبکه‌هاي جمع‌آوري فاضلاب براي ۱۲ شهر کشور اظهار داشت: از اين تعداد هشت مجوز مختص شهرهاي اين استان است.
وي با اشاره به فعال شدن تمامي طرح‌هاي عمراني چهارمحال و بختياري در دولت سيزدهم و تبديل استان به کارگاه عمراني گفت: در اين دولت رتبه اين استان در نرخ بيکاري از يکم و دوم کشور به نُهُم رسيده است.
حيدري به لزوم اجراي فعاليت‌هاي عمراني با هدف اُميدآفريني بين مردم اشاره و تاکيد کرد: تمامي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي و شهرداران چهارمحال و بختياري براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام استان تلاش کنند.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي مؤثر دولت سيزدهم در صحنه سياسي، ديپلماسي و صادرات کشور افزود: در اين دولت ۴۰۰ هزار ميليارد تومان، بدهي تامين‌اجتماعي به بيمه‌ها پرداخت شد.
استاندار چهارمحال و بختياري به موصوبات سفر رييس‌جمهور به استان براي تامين امکانات، تجهيزات و قير رايگان شهرداري‌ها اشاره و تصريح کرد: در اين سفر تحويل محله‌هاي منظريه شهرکرد و الهيه بروجن از راه و شهرسازي استان به شهرداري‌هاي اين شهرها مصوب شد.
وي يادآور شد: در دولت سيزدهم هشت مصوبه اختصاصي براي توسعه چهارمحال و بختياري به تصويب هيات‌دولت رسيد که اين مهم نشان از توجه ويژه اين دولت به تسريع در روند توسعه مناطق کمتربرخوردار دارد.
حيدري اظهار داشت: برخي اعتبارات شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري هنوز جذب نشده است که بايد تا پايان شهريورماه سال‌جاري جذب و از برگشت آن جلوگيري شود.
وي با اشاره به لزوم کمک شهرداري‌ها براي تسريع در روند ساخت نهضت ملي مسکن گفت: رونق در اين طرح بزرگ به پيشرفت صنايع مرتبط با صنعت ساختمان‌سازي، افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي کمک مي‌کند.
استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: شهرداران استان درصدي از اعتبارات مديريت شهري در شوراي اسلامي و شهرداري را براي امور فرهنگي اختصاص دهند و هزينه کنند.
وي با اشاره به پيگيري براي تقويت جايگاه بخشداري‌ها، شهرداري‌ها و دهياري‌هاي چهارمحال و بختياري در دولت سيزدهم افزود: در اين راستا از محل تخصيص اعتبارات، ارزش افزوده، کمک‌هاي امور مالياتي، قير رايگان، ماشين‌آلات، تجهيزات و امکانات کمک‌هاي خوبي به استان شده است که البته کافي نيست و بايد افزايش يابد.
حيدري به اقدامات مطلوب دولت سيزدهم براي تقويت جايگاه شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي اشاره و تصريح کرد: شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي ايده‌هاي مطلوبي دارند که بايد براي تسريع در روند توسعه شهرها از آن بهره‌گيري شود.
هم‌اکنون ۴۳ شهرداري در چهارمحال و بختياري فعال است و اين استان ۱۱ شهرستان با بيش از يک ميليون نفر جمعيت دارد.
 
 

افزودن دیدگاه