• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
يادواره مردمي شهرستان بروجن +تصاوير

يادواره شهداي شهرستان بروجن با هدف زنده نگه داشتن ياد شهدا، معرفي شهدا به عنوان الگوي آرماني براي جوانان وتکريم خانواده شهدا برگزار شد.

کد خبر: 201026 تاریخ انتشار: 1402/08/03
نمایش: 158
اخبار
يادواره شهداي شهرستان بروجن با هدف زنده نگه داشتن ياد شهدا، معرفي شهدا به عنوان الگوي آرماني براي جوانان وتکريم خانواده شهدا به همت ستاد مردمي و با همکاري گسترده شهرداري بروجن در محل سالن تندگويان بروجن برگزار شد.

سردار رمضان شريف  روز چهارشنبه در آيين برگزاري يادواره شهداي شهرستان بروجن با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس افزود: بايد در محضر شهدا گزارش دهيم که ما در نظام مقدس جمهوري اسلامي براي تحقق آرمان‌هاي آنها چه کرديم و آيا به عملکرد خود نمره قبولي مي‌دهيم.
وي ادامه داد: به همين منظور امروز در جمع شما مردم بزرگوار شهرستان بروجن به عنوان سخنگوي همه شما و به نيابت از پاسداران حريم انقلاب اسلامي چند نکته را به عنوان گزارش به محضر نوراني شهيدان دفاع مقدس، شهداي مدافع حرم و امنيت و به ويژه ۵۵۰ شهيد شهرستان بروجن ارائه دهم.
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: زماني که جنگي عليه کشوري شروع مي‌شود ۲ حالت وجود دارد يا آن کشور و مردمانش استقامت و پايداري مي‌کنند و در جنگ پيروز مي‌شوند يا به دليل نبود اعتماد به نفس و آمادگي براي دفاع از کشور خود، شکست مي‌خورند، تاريخ نشان داده مردماني که در جنگ استقامت نکردند و شکست خوردند براي سال‌هاي متمادي تحقير شدند و حس حقارت به مردمان آن سرزمين تحميل شده است.
شريف ادامه داد: از جنگ جهاني اول و دوم سال‌هاي زيادي مي‌گذرد اما هنوز کساني که در جنگ شکست خوردند حس حقارت را به همراه دارند و کساني که پيروز ميدان جنگ بودند آزادي و برتري را براي خود قائل هستند، مردم ايران اسلامي هم به برکت خون شهدا حس عزت و اعتماد به نفس دارند و بايد بر اين شهيدان درود فرستاد که سربلندي و شادابي را با نثار خون خود به ملت ما و مردمان اين سرزمين براي سال‌هاي متمادي عرضه داشته‌اند.
وي تاکيد کرد: همه عزت ما مرهون مجاهدت و از خودگذشتگي شهيدان اين مرز و بوم است چراکه زماني که رژيم بعث به همراه اربابان خود براي اين مملکت خواب شوم ديده بودند رزمندگان کشور اجازه ندادند که خواب‌هاي پريشان دشمن براي اين مردم و جغرافيا تعبير شود.
شريف افزود: امروز هيچکس حرفي از ژنرال‌هاي قدکشيده و آموزش‌ديده حزب بعث به ميان نمي‌آورد، آنها در جنگ شکست خوردند و از مردم، امام، شهيدان و رزمندگان ما تودهني خوردند و اربابان آنها عقب‌نشيني کردند و در حالي که روزگاري آمريکايي‌ها و هم‌پيمانان آنها فکر مي‌کردند اگر با ارتش مجهز صدام به سرزمين ما حمله کنند انقلاب ما نابود مي‌شود اما خداوند اراده کرد که نه تنها ملت ما در دفاع مقدس پيروز شود بلکه الهام‌بخش ملت‌هاي دنيا و منطقه شود.
سخنگوي سپاه پاسداران به تحولات اين روزهاي منطقه اشاره کرد و گفت: امروز آمريکايي‌ها دشمن شماره يک ما و صهيونيست‌ها دشمن قسم خورده ما، کجا هستند که عظمت و شکوه انقلاب اسلامي را در منطقه ببينند.
شريف پايداري و مقاومت منطقه را مرهون الهام‌بخشي انقلاب اسلامي دانست و گفت: اگر چه صهيونيست‌ها در طوفان‌الاقصي از فلسطيني‌ها شکست خوردند، اما آنها در پيدا و پنهان مي‌گويند اين الهام‌بخشي انقلاب اسلامي بود و ما آن را مرهون ايثار خون شهيدان خود مي‌دانيم چرا که شهيدان به ما ياد دادند که شجاعت و نترسيدن رمز پيروزي است و امروز همين شجاعت را در بين رزمندگان غزه مشاهده مي‌کنيم.
وي اظهار داشت: صهيونيست‌ها تصور مي‌کردند که اگر همه ارتش کشورهاي عربي متحد شوند نمي‌توانند در يک عمليات نظامي، آنها (رژيم غاصب اسرائيل) را شکست دهند اما امروز، جمعيت محدودي در سرزمين محاصره شده غزه، با چنان عمليات پيچيده‌اي، هيمنه پوشالي اسرائيل را در هم شکستند.
سخنگوي سپاه پاسداران افزود: به لطف خداوند، رزمندگان حماس در پيش چشم هزاران ماهواره و فناوري، موفق شدند ديوار عظيم امنيتي اسرائيل را بشکافند و بالاتر و ماندگارتر از همه، ابهت پوشالي صهيونيست‌ها شکسته شد.
شريف افزود: ما اصرار مي‌کنيم که در فلان جنگ نقشي نداريم اما اينها علت شکست خود را ايران مي‌دانند و اين چيزي جز عظمتي نيست که خداوند به مردم ايران عطا کرده و آن هم به برکت خون شهدا شکل گرفته است.
وي با بيان اينکه ابهت پوشالي رژيم اسرائيل بر سه پايه استوار است که رزمندگان فلسطيني آن را شکستند، تصريح کرد: پايه اول؛ سيستم امنيتي اسرائيل بود که خيلي روي آن مانور مي دادند و خداوند در اين عمليات طوفان‌الاقصي با ياري رزمندگان، اين اطمينان خاطر آنها را زير سوال برد و اين بزرگترين هديه الهي براي امت اسلامي بود.
شريف تاکيد کرد: دومين پايه صهيونيست‌ها که بر مبناي آن براي ديگران شاخ و شانه مي‌کشيدند ارتش اسرائيل بود، اما شما خفت و خواري آن‌ها را در روزهاي اخير ديديد و اين براي نظامياني که فهم موضوعات نظامي را دارند يک پيام دارد و آن است که ارتش اسرائيل روحيه مقاومت و جنگندگي ندارد و از قبل بازنده است.
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تاريخ نبردهاي حماس با اسرائيل اظهار داشت: حماس تاکنون چند بار با اسرائيل جنگيده است و رزمندگان حماس نشان داده‌اند شجاع هستند و دشمن را خوب مي‌شناسند و نقاط ضعف و قوت آن را مي‌دانند و مصمم هستند سرزمين مادري خود را پس بگيرند.
شريف با اشاره به رهبري مدبرانه امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب، تصريح کرد: رهبران ايران سبب شدند تا جريان فلسطين به فراموشي سپرده نشود و امروز نسبت به ۷۵ سال گذشته جريان مقاومت توفنده‌تر و معنادارتر از هميشه شده است و از وقتي که مذاکره را کنار زدند و رويکرد پايداري و مبارزه را در پيش گرفتند، جريان مقاومت متفاوت‌تر از گذشته شده است.
وي تاکيد کرد: امروز رزمندگان فلطسيني راه مبارزه را پيدا کرده‌اند و به حاکمان شيخ‌نشين عرب نگاه نمي‌کنند بلکه با داشته‌هاي خود مبارزه را ادامه مي‌دهند و در صحنه‌هاي طوفان‌الاقصي ديديد که ژنرال‌هاي صهيونيستي چگونه به زانو درآمدند.
سخنگوي سپاه پاسداران به خاطره از شهيد سليماني نيز اشاره کرد و گفت: روزي از سردار سليماني پرسيدم که چگونه داعش شکست خورد، ايشان عنوان کرد؛ ما بر مبناي اعتقادات ديني خودمان و با مجوز يک مرجع تقليد، وارد اين ميدان شديم و آنها نمي‌دانستند براي چه مي‌جنگند و تفاوت جبهه حق و جريان مقاومت در همين است.
شريف يادآور شد: خداوند در قرآن کريم به همين نکته اشاره دارد که تا زماني که مومنان در راه تحقق آرمان‌هاي الهي و منطق قرآن تلاش کنيد پيروزي از آنِ آنهاست و ما اين را در دفاع مقدس و حراست از کشور در دفع فتنه‌ها و داعش به وضوح ديديم که خداوند چگونه به رزمندگان جبهه مقاومت عزت داد و شما مطمئن باشيد در اين صحنه هم جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطين پيروز هستند.
وي در ادامه، شهيدان را سرمايه‌هاي ارزنده و گنجي ناتمام براي کشور عنوان کرد و گفت: نفس اينها کشور ما را بيمه کرده است و اطاعت از ولي‌فقيه رمز پيروزي ماست و خدا را به خاطر داشتن اين نعمت بزرگ شکر مي‌کنيم و هجمه‌هاي دشمن به جايگاه رهبري ناشي از اين است آنها مي‌دانند همه پيروزي و سربلندي ما مرهون تدابير رهبري حکيمانه است.
شريف يادآور شد: مردم بدانيد شما صاحب اين انقلاب هستيد و شما با مقاومت خود انقلاب را به اين مرحله رسانده‌ايد و مسوولان بايد با تمام وجود در خصوص معيشت و اقتصادي و ساير حوزه‌ها به مردم خدمت کنند و مردم ايران باهوش هستند و خادم و خائن را خوب مي‌شناسند.
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: اميدواريم خداوند به ما توفيق دهد که وظيفه خود را در قبال مردم بخوبي بجا آوريم، ما پاسداران خود را خادم مردم مي‌دانيم و در همه عرصه‌ها تلاش کرده و جان خود را فداي عزت و سربلندي اين سرزمين مي‌کنيم.
 
 

افزودن دیدگاه