• شنبه 29 اردیبهشت 1403
کارگاه بازيافت شهرداري بروجن افتتاح شد

کارگاه بازيافت شهرداري بروجن افتتاح شد

کد خبر: 231251 تاریخ انتشار: 1403/02/12 10:36:55
نمایش: 46
اخبار
کارگاه بازيافت شهرداري بروجن افتتاح شد


 به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن ، شهردار بروجن صبح چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ در آيين بهره‌برداري از اين کارگاه در بروجن گفت: خوشبختانه اکنون کارگاه بازيافت شهرداري بروجن با تلاش همکارانم و همکاري بخش خصوصي آماده بهره‌برداري است.


شهردار بروجن، راه‌اندازي کارگاه بازيافت را درجهت درآمدزايي براي شهرداري و همچنين تأثيرات مثبت زيست‌محيطي مطلوب ارزيابي کرد و گفت: با راه‌اندازي اين کارگاه بخش زيادي از زباله‌ها به‌جاي دفن بازيافت مي‌شود.


وي ادامه داد: براي آشنايي با نحوه کارکرد کارگاه و اطمينان از عملکرد آن، کارگاه چندين‌ بار توسط کارشناسان شهرداري بررسي شده است.

گرشاسب ريگي، با بيان اينکه روزانه بين ۴۵ تا ۶۰ تن زباله در شهر بروجن توليد مي‌شود، گفت: بخش زيادي از زباله‌هاي شهر براي تفکيک و بازيافت، به اين کارگاه منتقل مي‌شود.

وي افزود: زباله‌هاي تَر در فرايند کارگاه به کود کمپوست تبديل مي‌شود و زباله‌هاي خشک و از رده خارج، با فرايند بازيافت، مجدد به چرخه توليد باز مي‌گردد.



شهردار بروجن ، با اشاره به اينکه يکي از توليدات کارگاه بازيافت، توليد کمپوست از زباله‌هاي تَر است، اظهار داشت: استفاده از اين کود در فضاي سبز تأثيرات مطلوبي دارد.

وي بر لزوم جمع‌آوري حذف زباله‌گردي در بروجن تأکيد کرد و گفت: شهروندان بايد در تفکيک زباله از مبدأ با شهرداري همکاري کنند.


 

افزودن دیدگاه