اقدامات به موقع و علمي در رابطه با مبارزه با آفات و بيماريهاي فضاي سبز بروجن

کد خبر: 281400 تاریخ انتشار: 1403/05/14
نمایش: 60
اخبار
اقدامات به موقع و علمي در رابطه با مبارزه با آفات و بيماريهاي فضاي سبز بروجن
 
براساس مطالعات انجام گرفته طي يک دهه گذشته آفات و بيماري هاي درختان و فضاي سبز بروجن شناسايي و اقداماتي در جهت پيشگيري و مبارزه با اين بيماري ها صورت گرفته است.
مهديه شبانيان رئيس فضاي سبز شهرداري بروجن با بيان اين موضوع افزود از مهمترين آفات درختان سطح شهر شته نارون و شپشک خوني مي‌باشد که سالانه باعث خسارات زيادي به درختان ميشود .
 
وي افزود در راستاي مبارزه با آفات و بيماري هاي فضاي سبز سالانه دو نوبت سم پاشي زمستانه و بهاره درختان توسط شهرداري انجام مي‌گيرد و در خصوص شته درختان، امسال با استفاده از سموم ترکيبي از انواع سيستميک و تماسي، در دو نوبت، از ترشح شيره نباتي و بارش بر سطح معابر به طرز مطلوبي جلوگيري به عمل آمد.
 
ذوالفقارزاده کارشناس گياهپزشکي و ناظر مبارزه با آفات و بيماريهاي گياهي شهرداري بروجن نيز تصريح کرد که يکي از آفت هاي بسيار مهم سوسک پوست خوار نارون مي‌باشد. در درختان نارون مسن که تاج درخت بيش از حد بزرگ شده و شيره نباتي متناسب در شاخه ها توزيع نمي شود اين آفت شروع به رشد و تکثير مينمايد که اين باعث خشک شدن چند درخت مسن در شهر شده بود.
 
 ذوالفقارزاده در ادامه گفت ساليان گذشته در پارک عارف جهت مبارزه با آفت و جلوگيري از خشک شدن درختان سر برداري انجام گرفت و موثر بود امسال نيز در برخي از نقاط شهر از جمله بلوار ساحلي جهت تقويت فضاي سبز و جلوگيري از خشک شدن درختان تعدادي سر برداري شده اند و مبارزه با آفات با روش هاي علمي و تخصصي ادامه دارد.
 
 
روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي بروجن
 

افزودن دیدگاه