• جمعه 14 اردیبهشت 1403
نماينده بروجن در مجلس: دانشکده علوم پزشکي با ۱۱ رشته در بروجن فعال مي‌شود

دانشکده پرستاري بروجن به‌عنوان قديمي‌ترين دانشکده پرستاري چهارمحال و بختياري مطرح است که به‌زودي مجوز تبديل آن به دانشکده علوم‌پزشکي با حداقل ۱۱ رشته صادر مي‌شود.

کد خبر: 70645 تاریخ انتشار: 1401/03/26
نمایش: 460
اخبار
نماينده بروجن در مجلس: دانشکده علوم پزشکي با ۱۱ رشته در بروجن فعال مي‌شود
به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن: ، حجت الاسلام و المسلمين اميرقلي جعفري امروز در کنگره تجليل از پزشکان شهرستان بروجن،  اظهار داشت: شهرستان بروجن و شهر بروجن ديار عالمان، فرهيختگان، پزشکان، شاعران، اديبان است و در زمينه‌هاي مختلف ديار حکيمان بوده، اولين جراح ايراني که در محيط آکادميک تحصيل کرده و وارد کشور شده است آقاي ابوالقاسم بختيار از شهرستان بروجن بوده است.
وي بيان داشت: هر ملتي بخواهد ماندگار باشد و هر جامعه‌اي براي مانايي خود نياز به يک پيشينه بلند دارد، اين پيشينه که عقبه فرهنگي و سند افتخار ما بروجني‌ها هست موجود است، اگر بخواهيم فرهنگ باقي بماند قطعا رسالت‌هايي داريم.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: قاعدتا فرهنگ نسل به نسل منتقل مي‌شود، اولين نکته براي ماندگاري يک فرهنگ، گراميداشت و معرفي چهره‌هاي ماندگار است، در واقع چند نفر از جوانان مي‌دانستند که اولين جراح ايران از بروجن است؟ ماندگاري يک جامعه به فرهنگ است که بايد حفظ شود.
وي افزود: معرفي فرهنگ تنها بر دوش مسئولين نيست بلکه رسالت تمامي افراد جامعه است، شهرستان بروجن در حوزه بهداشت و درمان غير از سرمايه‌هاي علمي و مفاخر آن، خيرين بسيار خوبي در حوزه سلامت دارد که اين در کشور مي‌درخشد. کارهاي خيرين در اين شهرستان در زمان کرونا نمونه است و کمک‌هاي خوبي انجام شد
جعفري بيان داشت: بروجن در استان چهارمحال و بختياري قديمي‌ترين دانشکده پرستاري را دارد که نياز به مساعدت و نگاه ويژه است، البته به زودي دانشکده پرستاري بروجن به دانشکده علوم پزشکي تبديل مي‌شود.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مقدمات اين کار فراهم شده، اميد است در ماه آينده جلسه شوراي گسترش تشکيل شود تا بتوان تبديل دانشکده پرستاري بروجن را با سه رشته به دانشکده علوم پزشکي با حداقل 11 رشته پس از گذشت 30 سال از قدمت اين دانشکده، شاهد بود.
جعفري در پايان با تشکر از کساني که اين جلسه را شکل دادند، خاطرنشان کرد: اميد است بتوان حافظ فرهنگ غني بروجن بود و مفاخر را به نسل‌هاي آينده معرفي کرد چرا که ماندگاري بروجن در ماندگاري فرهنگ آن است
 
 
 
 
 

افزودن دیدگاه