• جمعه 14 اردیبهشت 1403
معاون وزير بهداشت: ايران در حوزه تحقيقات سلامت رتبه نخست منطقه را دارد

جمهوري اسلامي ايران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، رتبه نخست در حوزه پزشکي را دارد

کد خبر: 70646 تاریخ انتشار: 1401/03/26
نمایش: 1234
اخبار
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به پيشرفت‌هاي پزشکي و حوزه سلامت کشور گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، رتبه نخست در حوزه پزشکي را دارد
به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن:  يونس پناهي در کنگره تجليل از پزشکان شهرستان بروجن با عنوان چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها تاکيد کرد: در هشت سال دفاع مقدس انواع حملات شيميايي عليه ايران انجام شد و درصد قابل‌توجهي از جانبازان شيميايي براي درمان به آلمان اعزام مي‌شدند و هم‌اکنون ۶۰ هزار جانباز در داخل کشور پروتکل‌هاي پيشگيري و روند درمان را سپري مي‌کنند.
وي افزود: روند شکل‌گيري و دانش پزشکي در کشور از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاکنون به‌خوبي نشان مي‌دهد که در کنار رشد و ترقي بقيه دانش‌ها، حوزه سلامت از پيشرفت قابل‌توجهي برخوردار است.
پناهي تصريح کرد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي پزشکاني از پاکستان، هند و کشورهاي ديگر در قالب پزشک عمومي براي ارائه خدمات به ايران عزيمت مي‌کردند.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار داشت: ايران همچنين در حوزه تحقيقات سلامت رتبه نخست منطقه را داراست و روند رشد و شتاب قابل‌قبولي دارد.
وي با اشاره به مرجعيت علمي جمهوري اسلامي در حوزه سلامت از لحاظ توليد دانش گفت: ايران در حوزه سلامت از نظر توليد دانش رتبه ۱۳ و از لحاظ مرجعيت علمي جايگاه ۱۵ را در جهان دارد که اين روند روبه‌بهبود است.
پناهي به شيوع ويروس کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ اشاره و تصريح کرد: بسياري کشورها در ابتدا با اين ويروس آشنا نبودند و اکنون که دنيا درگير اين ويروس است، جمهوري اسلامي کمترين مراجعان و تعداد بستري‌شدگان را دارد.
وي يادآور شد: در روند رشد و شکل‌گيري پزشکي در ايران، استفاده از ظرفيت‌هاي خيران نيک‌انديش تاثيرگذار بوده که شهرستان بروجن نمادي از اين حوزه است.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار داشت: کمک براي ساخت بيمارستان، زيرساخت‌هاي بهداشتي و درماني و حمايت از مراکز اموزشي، درماني و تحقيقاتي حوزه سلامت اولويت دارد.
وي گفت: در صورت حمايت خيران نيک‌انديش براي تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز، تبديل دانشکده پرستاري بروجن به دانشکده علوم پزشکي در دستور کار قرار مي‌گيرد.
پناهي تاکيد کرد: البته پس از صدور مجوزهاي لازم در اين زمينه، بايستي آموزش کيفي مورد توجه قرار گيرد.
 
 
 

افزودن دیدگاه